close menu icon
Strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Zgoda
phone icon
Umów się na wizytę, zadzwoń:
733 777 675
address icon
ul. Nitschmanna 30-32
82-300 Elbląg

DIAGNOZA PSYCHOLOGICZNA

star icon

W większości przypadków jesteśmy dalecy od stawiania jakichkolwiek diagnoz szczególnie w pracy z dziećmi. Obserwujemy tendencje do zbyt „lekkiego” diagnozowania, czego nigdy nie będziemy częścią. W 100% przypadków pracujemy z człowiekiem, a nie z chorobą stąd nie leczymy depresji, lęków czy uzależnień, leczymy ludzi „z” depresji lęków czy uzależnień, a to dla nas podstawowa różnica. Dla wielu osób diagnoza to wyrok mający wpływ na całe dalsze życie. Dla przykładu my nie powiemy Tobie, że masz ADHD, powiemy Ci jak dobrze żyć pomimo trudności, które być może są klasyfikowane jako ADHD, jednak nie odbierają mocy sprawczej tak jak sama diagnoza. Gwoli ścisłości, nie bagatelizujemy chorób, ale obserwujemy w naszej codziennej pracy jak trudno jest wyleczyć się z czegokolwiek w sytuacji, w której choroba zaczyna nas reprezentować. Dla przykładu osoby z zaburzeniami autoagresywnymi często mają tendencje do eksponowania swoich blizn, a wzbudzając podziw/współczucie dopingują się do kolejnych autoagresji.

 

Testy specjalistyczne których używamy pomimo wysokiej trafności i rzetelności mają na celu wskazać nam JEDYNIE kierunek podejmowanych przez nas działań, a nie wdrukowywać zaburzenie. Dlatego używamy ich tylko w sytuacjach w których są one niezbędne, a wyniki analizujemy z dużą ostrożnością. W przypadku konieczności używania tak poważnych narzędzi jak Stanfordzka Skala inteligencji - Binet 5 pozwalająca na określenie zdolności intelektualnych i szeroko rozumianego funkcjonowania (najczęściej dziecka) test proponujemy wykonać dwukrotnie – stosując się do regulaminowych 6 miesięcy przerwy między jedna próbą, a drugą. Drugim narzędziem badającym poziom inteligencji jest WISC-V do którego również podchodzimy ze zdrowym dystansem.

 

Wykorzystujemy następujące narzędzia psychometryczne:

  • STANFORD BINET 5 - Stanfordzka Skala Inteligencji
  • WAIS – R - Skala Inteligencji Wechslera dla Dorosłych
  • WISC - Skala Inteligencji Wechslera dla Dzieci
  • ABAS 3 - System Oceny Zachowań Adaptacyjnych
  • CDI 2 - Zestaw Kwestionariuszy do Diagnozy Depresji u Dzieci i Młodzieży
  • KPD – Kwestionariusz do pomiaru depresji dla młodzieży
  • STAI / STAIC – Inwentarz stanu i cechy lęku
  • MSEI – Wielowymiarowy kwestionariusz samooceny
  • NEO FFI – Inwentarz osobowości
  • INTE – Kwestionariusz Inteligencji Emocjonalnej
  • TRE – Test Rozumienia Emocji
  • SKD – Sortowanie Kart dla Dzieci
  • BENTON – Test Pamięci Wzrokowej
  • MINIMENTAL - Krótka Skala Oceny Stanu Umysłowego
  • SOR – Skala Oceny Rodziny
  • KRR – Kwestionariusz Relacji Rodzinnych
  • KKS – Kwestionariusz Kompetencji Społecznych