KLAUZULA INFORMACYJNA DLA PACJENTA
PRACOWNI PSYCHOLOGII HOLISTYCZNEJ
DEFINICJE
Na potrzeby niniejszej klauzuli przyjęto następujące definicje:
PPH – Pracownia Psychologii Holistycznej
Pacjent – osoba zwracającą się o udzielenie świadczeń zdrowotnych (w tym pomocy psychologicznej, psychoterapeutycznej) lub korzystająca ze świadczeń zdrowotnych udzielanych przez PPH
Prowadzenie pacjenta – to holistyczny proces terapeutyczny wchodzący w zakres usług świadczonych przez PPH. Prowadzenie pacjenta zawiera w sobie działania reedukacyjne, kompensacyjne, korekcyjne, socjoterapeutyczne oraz psychoterapeutyczne dążące do poprawy jakości życia pacjenta.
Proces terapeutyczny PPH – rozumie się jako:
- świadomą, zaplanowaną opiekę świadczoną przez PPH wobec Pacjenta, wykonywaną za pomocą metod i technik zmierzających do poprawy jego jakości życia. Szczególnie istotne, w prawidłowo przeprowadzonym procesie terapeutycznym jest zapewnienie bezpiecznej przestrzeni opartej na zaufaniu pacjenta do PPH i Specjalistów współpracujących,
- nawiązanie zamkniętej relacji, w której destrukcyjne wzory zachowania są identyfikowane i zastępowane przez zachowania zdrowe i produktywne.
Opiekun faktyczny – osoba sprawującą, bez obowiązku ustawowego, stałą opiekę nad pacjentem, który ze względu na wiek, stan zdrowia albo stan psychiczny, opieki takiej wymaga.
Przedstawiciel ustawowy –
- każdy z rodziców dziecka pozostającego pod władzą rodzicielską. Jeżeli dziecko pozostaje pod władzą rodzicielską obojga rodziców, każde z nich może działać samodzielnie jako przedstawiciel ustawowy dziecka (art. 98 § 1 k.r.o.);
- opiekun prawny dziecka pozostającego pod jego opieką (art. 155 § 1-2 k.r.o.) – o ustanowieniu opiekunem prawnym rozstrzyga sąd opiekuńczy postanowieniem. Osoba twierdząca, że jest opiekunem prawnym musi zatem wylegitymować się takim postanowieniem sądu opiekuńczego.
PREAMBUŁA
Biorąc pod uwagę, iż:
- PPH stawia sobie za cel całościową diagnozę i wszechstronną pomoc swoim pacjentom, w szerokim spektrum zagadnień związanych z psychologią, psychiatrią oraz holistycznym spojrzeniem na ludzki organizm,
- Wszechstronność wymaga specjalistycznej wiedzy z wielu – uzupełniających się dziedzin.
strony postanawiają nawiązać współpracę, w ramach której PPH całościowo prowadzi proces terapeutyczny pacjenta przy wykorzystaniu zasobów własnych oraz wiedzy i doświadczenia Specjalistów.
§1
Zobowiązania PPH
Pracownia Psychologii Holistycznej zobowiązuje się do:
- Przeprowadzania wizyt specjalistycznych zgodnie z posiadaną wiedzą oraz z poszanowaniem zasad etyki pracy psychologa.
- Całościowego nadzoru i prowadzenia Pacjentów w holistycznym procesie terapeutycznym.
- Dbania o jakość procesu terapeutycznego na wszystkich jego etapach.
- Przechowywania informacji dot. procesu terapeutycznego Pacjentów oraz przestrzegania ze szczególną starannością zasad ochrony danych osobowych Pacjentów oraz Specjalistów zgodnie z przepisami RODO.
- Umawiania i organizowania wizyt Pacjentów ze Specjalistami.
- Bieżącej obsługi Pacjentów, w tym kontaktu z Pacjentem lub osobami reprezentującymi Pacjenta.
- Dojazdu do pacjenta w umówioną lokalizację, jeżeli uzgodniona zostanie taka forma wizyty.
- Zapewnienia sprawnego z technicznego punktu widzenia uczestnictwa w wizytach i konsultacjach zdalnych (on-line i telefonicznych) jeżeli uzgodniona zostanie taka forma wizyty.
- Rozliczania płatności z Pacjentami i osobami reprezentującymi pacjentów.
§2
Zobowiązania Pacjenta
Pacjent, jego Przedstawiciel ustawowy lub opiekun prawny zobowiązuje się do:
- Regulowania w terminie wszelkich zobowiązań z tytułu świadczonych przez PPH usług.
- Przedstawienia niezbędnych informacji do rejestracji Pacjenta w systemie PPH w tym:
- numer PESEL
- pisemna zgoda lub odmowa na przetwarzanie danych osobowych
- pisemna zgoda lub odmowa na dostęp do informacji medycznej
- pisemna zgoda lub odmowa na wysyłanie wiadomości SMS / email
- pisemna zgoda lub odmowa na możliwość wydłużenia czasu trwania wizyty, co związane jest z dodatkowymi kosztami
- Przekazywania zgodnie z prawdą informacji dotyczących rzeczywistego stanu zdrowia Pacjenta, zażywanych leków oraz inne istotne informacje mogące mieć wpływ na proces terapeutyczny Pacjenta.
- Przekazywania zgodnie z prawdą wszelkich przeciwwskazań do podjęcia oferowanych przez PPH świadczeń terapeutycznych, a w razie jakichkolwiek wątpliwości do konsultacji wykonywanych świadczeń z lekarzem pierwszego kontaktu lub innym przedstawicielem medycznym.
- Niekorzystania z usług któregokolwiek ze Specjalistów PPH z pominięciem PPH przez okres co najmniej roku od ostatniej wizyty odbytej za pośrednictwem PPH.
- Niespożywania napojów alkoholowych lub jakichkolwiek środków psychoaktywnych przed oraz podczas wizyty.
- obecność pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających może w konsekwencji wywołać skutki przeciwne od pożądanych.
- Palenia tytoniu lub innych substancji w obiektach PPH.
- Nieżądania od Specjalistów PPH usług nie związanych z leczeniem/procesem terapeutycznym.
- Utrzymywania ładu i porządku w miejscu przebywania w obiektach PPH.
- Przestrzegania regulaminu PPH, w szczególności niekorzystania w sposób samowolny z aparatów i urządzeń medycznych.
- Ponoszenia odpowiedzialność za szkody powstałe z winy Pacjenta.
§3
Wizyta
- Wizytę w toku Procesu terapeutycznego wykonuje Specjalista PPH
- PPH może powierzyć wykonanie świadczeń osobom trzecim wyłącznie za zgodą Pacjenta, wyrażoną na piśmie.
- W przypadku wykonywania świadczeń przez osoby trzecie, PPH udzieli informacji, o stanie zdrowia Pacjenta jedynie w zakresie i formie niezbędnej do prawidłowego przebiegu procesu diagnostycznego lub terapeutycznego.
- Wizyta składa się z dwóch części:
- Wizyta właściwa – z uczestnictwem Pacjenta.
- Przygotowanie notatki po wizycie – wykonywana samodzielnie przez Specjalistę.
- Standardowy czas trwania wizyty to 60 minut, przy czym wizyta właściwa trwa do 50 minut.
- Wizyta może ulec wydłużeniu w sytuacji, gdy wymaga tego dobro Pacjenta i jednocześnie nie koliduje to z potrzebami innych Pacjentów.
- W sytuacji, w której dobro Pacjenta wymaga wydłużenia wizyty, ale koliduje to z potrzebami innych Pacjentów, Pacjent umawiany zostaje na najbliższy możliwy termin.
- Wizyta właściwa może się odbyć w jednym z trzech trybów:
- Wizyty osobiste – gdy Specjalista i Pacjent mają bezpośredni kontakt.
- Wizyty on-line – z wykorzystaniem narzędzi internetowych i bez bezpośredniego kontaktu Specjalisty z Pacjentem.
- Wizyty telefonicznej – z wykorzystaniem jedynie przekazu głosowego i bez bezpośredniego kontaktu Specjalisty z Pacjentem.
- Pacjent zobowiązuje się do nieprowadzenia wizyt z którymkolwiek ze Specjalistów PPH z pominięciem PPH.
- Za umawianie wizyty pomiędzy Pacjentem, a Specjalistą odpowiada PPH.
§4
Wizyta osobista
- Wizyta osobista może się odbyć w jednej z trzech lokalizacji:
- Gabinecie własnym Specjalisty.
- W lokalizacji wskazanej i uzgodnionej z Pacjentem.
- W lokalizacji wskazanej i zapewnionej przez PPH.
§5
Wizyta on-line
- Wizyta on-line obejmuje kontakt z Pacjentem zarówno głosowy jak i video.
- Wizyta on-line odbywa się z wykorzystaniem narzędzi programowych wskazanych przez PPH w formie oprogramowania lub platformy on-line.
- Jeżeli wizyta on-line opóźniła się lub nie odbyła się z przyczyn technicznych leżących po stronie PPH, uznaje się, że wizyta odpowiednio opóźniła lub nie odbyła się z winy PPH.
- Jeżeli wizyta on-line opóźniła się lub nie odbyła się z przyczyn technicznych leżących po stronie Pacjenta, uznaje się, że wizyta odpowiednio opóźniła lub nie odbyła się z winy Pacjenta.
§6
Wizyta telefoniczna
- Wizyta telefoniczna obejmuje kontakt z Pacjentem wyłącznie w formie głosowej
- Za wizytę telefoniczną uznaje się wizytę:
- Wykonaną za pomocą telefonu.
- Wykonaną za pomocą narzędzi internetowych obejmujących tylko głos bez sygnału video.
- Za techniczną stronę przeprowadzenie wizyty telefonicznej odpowiada PPH (zasięg telefonii, brak hałasów obcych, terminowość rozpoczęcia).
- Jeżeli wizyta telefoniczna opóźniła się lub nie odbyła się z przyczyn technicznych leżących po stronie PPH, uznaje się, że wizyta odpowiednio opóźniła lub nie odbyła się z winy PPH
- Jeżeli wizyta telefoniczna opóźniła się lub nie odbyła się z przyczyn technicznych leżących po stronie Pacjenta, uznaje się, że wizyta odpowiednio opóźniła lub nie odbyła się z winy Pacjenta
§7
Dojazd do klienta
- W przypadku ustalenia wizyty osobistej w lokalizacji Pacjenta, Pacjent ponosi koszty dojazdu Specjalisty.
- Wysokość dodatku za dojazd do Pacjenta
- ustalana jest pomiędzy Stronami z góry przed rozpoczęciem wizyty.
- Uwzględnia odległość na jaką konieczny jest dojazd Specjalisty do Pacjenta
§8
Spóźnienie się na wizytę
- Jeżeli Pacjent spóźnia się na wizytę:
- Specjaliście przysługuje pełne wynagrodzenie za czas wizyty tak jakby Pacjent się nie spóźnił.
- Specjalista jest zobowiązany do zachowania swojej pełnej dostępności na wypadek pojawienia się Pacjenta (pozostanie on-line, dostępność telefoniczna lub osobista zależnie od trybu wizyty).
- Jeżeli wymagane jest odbycie pełnej długości wizyty mimo spóźnienia Pacjenta, Specjalista zobowiązany jest do poinformowania Pacjenta, iż oznacza to przedłużenie wizyty i wiąże się to dla Pacjenta z dodatkowymi kosztami.
- Jeżeli Specjalista spóźnia się na wizytę:
- Do 5 minut – dopuszczalne.
- Do 15 minut, koszt wizyty obniżany jest o 15% w przypadku, kiedy Pacjent wciąż będzie wyrażał wolę przeprowadzenia wizyty.
- Powyżej 15 minut spóźnienia uznaje się, że wizyta nie odbyła się z winy Specjalisty.
- Spóźnienie powyżej 15 minut lub zupełnie niepojawienie się Specjalisty na wizytę daje prawo umówienia Pacjenta na kolejny termin wizyty, poza kolejnością oraz rabat na tą wizytę w wysokości 15% ceny wizyty.
- W przypadku, w którym Specjalista spóźni się na wizytę, lecz będzie obustronna przestrzeń na to, aby wizyta odbyła się w pełnym wymiarze 45 minut, Specjalista nie ponosi konsekwencji z tytułu opóźnienia.
- Wszystkie powyższe ustalenia obowiązują niezależnie od trybu wizyty
§9
Przedłużenie się czasu trwania wizyty
- W przypadku, gdy Specjalista uzna, iż wymagane jest przedłużenie wizyty właściwej powyżej 50 minut:
- Zobowiązany jest poinformować Pacjenta, że przedłużenie wizyty wiąże się z dodatkowymi kosztami dla Pacjenta.
- W przypadku każdego Pacjenta wymagana jest pisemna zgoda lub odmowa na przedłużenie wizyty, którą Pacjent podpisuje jednorazowo przy rejestracji jako jeden z warunków umowy.
- W przypadku Pacjenta niepełnoletniego dokument podpisuje rodzic, opiekun faktyczny lub przedstawiciel ustawowy.
- Pacjent ponosi koszt każdego kolejnego rozpoczętego kwadransu wizyty właściwej.
§10
Zmiana terminu i odwołanie wizyty
- Jeżeli Pacjent odwoła lub zmieni termin wizyty:
- Najpóźniej do godziny 19:00 w dniu poprzedzającym konsultację, taką wizytę uznaje się za skutecznie odwołaną i nie przysługuje za nią wynagrodzenie.
- Po godzinie 19:00 przed umówionym terminem jej odbycia, uznaje się ją za w pełni płatną i przysługuje za nią wynagrodzenie dla Specjalisty bez wynagrodzenia za dojazd.
- W wyjątkowych i uzasadnionych sytuacjach dopuszczamy odstępstwa od tej reguły, co wymaga uzgodnienia z psychoterapeutą.
§11
Płatność za wizyty
- Obsługę płatności za wizyty w całości obsługuje PPH.
- Pacjent może (jeśli taka forma płatności będzie dla niego wygodna), uregulować koszt wizyty u Specjalisty.
§12
Koszty wizyt
- Pacjent ponosi koszt za:
- Odbycie wizyty ze Specjalistą.
- Dojazd Specjalisty do Pacjenta (w przypadku wizyt w Lokalizacji Pacjenta).
- Strony ustalają koszt wizyty na:
- 200 zł za pierwszą wizytę, w czas trwania której wliczony jest pełny wywiad diagnostyczny, będący warunkiem niezbędnym do opracowania Indywidualnego Planu Terapeutycznego.
- 160 zł za każdą Wizytę Standardową niezależnie od trybu wizyty, gdy Pacjent jest Pacjentem PPH.
- 20 zł za każde rozpoczęte 15 minut Wizyty Przedłużonej (liczone jako wydłużenie czasu właściwego wizyty).
- Dodatkowo strony ustalają ryczałtową wysokość wynagrodzenia za dojazdy do Pacjenta:
- 25 zł, gdy lokalizacja Pacjenta znajduje się na terenie tego samego miasta co lokalizacja Specjalisty.
- 50 zł, gdy lokalizacja Pacjenta znajduje się poza miastem lokalizacji Specjalisty jednak w odległości nie większej niż 10km licząc od granicy miasta najbliższej lokalizacji Pacjenta.
- W przypadku gdy lokalizacja Pacjenta znajduje się w odległości ponad 10km od granicy miasta lokalizacji Specjalisty, koszt za dojazd do Pacjenta będzie każdorazowo ustalany indywidualnie.
- Dostępne możliwości zapłaty to:
- Gotówka.
- Przelew na konto PPH – 50 1140 2004 0000 3502 7910 9540.
- Przelew on-line (w tym metoda BLIK).
§13
Wykorzystanie lokalizacji PPH
- W przypadku odbywania wizyt osobistych w lokalizacji PPH, Pacjent zobowiązuje się do pozostawienia lokalizacji PPH w stanie nie gorszym niż ją zastał. W szczególności odnosi się to do zachowania porządku w miejscu przebywania innych Pacjentów.
- Pozostawianie po sobie nieporządku jest traktowane jako niewywiązanie się Pacjenta z warunków umowy co może spowodować nieumawianie kolejnych wizyt.
§14
Postanowienia końcowe
- W przypadku wystąpienia sytuacji konfliktowych Strony zobowiązują się do poszukiwania rozwiązania w dobrej wierze i z uwzględnieniem interesów obu stron oraz dobra Pacjenta.
- Sądem właściwym dla rozstrzygania ewentualnych sporów między Stronami jest sąd właściwy dla siedziby PPH.