Nasze
WARSZTATY TERAPEUTYCZNE DLA DZIECI
Nasze dzieci żyjąc wśród innych budują bliskie relacje, rozwijają się i realizują swoje potrzeby. Kontakt z ludźmi daje im poczucie bezpieczeństwa i przynależności. Właściwie już od urodzenia kształtują one swoje umiejętności społeczne ułatwiające budowanie więzi. Próbując radzić sobie z trudnymi emocjami, poznając panujące normy społeczne dzieci budują swoją tożsamość i rozwijają percepcję otaczającego je świata. Dosyć często jednak napotykają w tym obszarze na trudności. Deficyty w zakresie umiejętności społecznych są obecnie uznawane za jeden z problemów najczęściej sygnalizowanych przez rodziców i nauczycieli.

Warto pamiętać, że na wszystko w życiu jest odpowiedni czas. Każda kompetencja ma swój najlepszy moment na to, by się rozwinąć.
Szczególnie ważne jest pierwsze dziesięć lat życia dziecka. W tym okresie psychospołeczne umiejętność dynamicznie ewoluują czego skutkiem jest wypracowanie podstawowych właściwości charakteru. Wczesne dzieciństwo to czas, w którym kształtuje się ufność lub nieufność, autonomia lub wstyd i zwątpienie, inicjatywa lub poczucie winy. Tak więc to na ile dana kompetencja utrwali się jako cecha naszej osobowości zależy of tego, na ile we wczesnej fazie rozwoju zakończy się ona sukcesem.
W związku z powyższym proponowany przez nas trening umiejętności społecznych jest adresowany do najmłodszych dzieci w okresie przedszkolnym oraz do uczniów szkół podstawowych; do dzieci nieśmiałych, wycofanych, agresywnych oraz wszystkich tych, które mają trudności w zakresie dobrego funkcjonowania w grupie rówieśniczej. Nasz program zakłada równolegle do treningu umiejętności społecznych stałą opiekę psychologiczną, która zapewnia przestrzeń do rozładowania emocji nagromadzonych w wyniku uwikłania w sieć nieprawidłowych relacji lub/i w konsekwencji przebywania w warunkach niesprzyjających rozwojowi.
Rozwijanie umiejętności społecznych w ramach naszych zajęć będzie odbywało się w kilkuosobowych grupach, prowadzonych zazwyczaj przez dwoje specjalistów. Chcemy robić to poprzez konkretne zadania, gry i zabawy rozwijające kompetencje społeczno-emocjonalne. Zapewniając dziecku możliwość uczestnictwa i relacji z innymi dziećmi, dajemy mu jednocześnie okazję do opisania konkretnego stanu emocjonalnego, dowiadujemy się jak dziecko interpretuje daną sytuację społeczną i przede wszystkim dostarczamy prawidłowych wzorców zachowań. Cykl zajęć trwa od kilku do kilkunastu tygodni, a wszystkie podejmowane przez nas działania są dostosowanie do wieku, możliwości i samopoczucia dziecka.
Dzięki udziałowi w naszych zajęciach, dzieci:
- integrują się z grupą,
- uczą się rozpoznawania i przeżywania emocji
- uczą się jak nawiązywać i podtrzymywać pozytywne relacje
- poznają konstruktywne sposoby rozwiązywania konfliktów
- uczą się jak nie ulegać presji ze strony innych
- doskonalą postawę asertywną
- uczą się zachowań społecznie pożądanych
- poznają sposoby radzenia sobie ze stresem i niepowodzeniami

Wyślij zapytanie
Informacje podstawowe
PRACOWNIA PSYCHOLOGII HOLISTYCZNEJ
NIP:7532218387
REGON: 384174656
NUMER RACHUNKU:
53 2490 0005 0000 4530 9876 4528
IBAN: PL53249000050000453098764528
Kod SWIFT banku: ALBPPLPW
ALIOR BANK